سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]

متلب

 

پوسته‌ها ‌(Skins)‌یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر گوشی‌های موبایل هستند. هر گوشی بنا بر نوع و برند، از پوسته‌های مختلفی برای جلوه بخشیدن بیشتر به صفحه نمایش استفاده می‌کند. همچنین برنامه‌های مختلفی برای ساخت یک پوسته وجود دارد.

هر کدام از این برنامه‌ها تنها قادراند پوسته‌های مربوط به سیستم عامل خود را ساخته و از ساخت پوسته‌های دیگر عاجزند، زیرا نوع فایل‌هایی که برای این کار در گوشی‌های مختلف استفاده می‌شوند، با یکدیگر فرق دارند. ‌

‌ ‌

فایل‌های پوسته در گوشی‌های سیمبین ‌3 v60S‌ با پسوند ‌SIS‌ بوده و اغلب با نرم‌افزار مخصوصی که شرکت نوکیا تهیه کرده، ساخته می‌شوند. این نرم‌افزار بسیار کامل است ولی حجم بالایی دارد، به‌طوری که هر کسی نمی‌تواند آن را دریافت کنند و از آنجا که این برنامه بسیار پیچیده است، کمتر کسی می‌تواند با این برنامه پوسته بسازد.

اما شرکت ‌Zensis‌ توانسته است برنامه‌ای را عرضه کند که از قابلیت ایجاد یک پوسته ساده و دلخواه برخوردار است.
این برنامه قدرت بالایی در ساخت پوسته ندارد، اما می‌تواند نیاز کاربران را برای داشتن پوسته برطرف کند. این برنامه ‌Theme DIY‌ نام دارد که در ادامه کارایی و قسمت‌های آن را توضیح می‌دهیم. ‌

‌1.5 Theme DIY v

برنامه را بعد از ثبت کردن به گوشی خود منتقل کرده، سپس آن را نصب و اجرا کنید. در حالت عادی شما می‌توانید تا 6 پوسته ساخته و آن را ذخیره کنید. همچنین بعد از ساخت می‌توانید هر کدام از آنها را در مواقع دلخواه تغییر دهید، ذخیره کنید و دوباره مورد استفاده قرار دهید. کافیست برای شروع کار بر‌روی یکی از این 6 قسمت کلیک کنید.

گزینه نخست ‌Theme Template‌ است که شامل چندین پوسته است و در برنامه به‌طور پیش‌فرض ذخیره شده و می‌توان با انتخاب یکی از آنها، یک پوسته آماده ساخته و آن را ذخیره و نصب کرد. همچنین هنگامی که اقدام به ساخت یک پوسته به‌دلخواه خود کرده‌اید، با انتخاب یکی از این گزینه‌ها می‌توانید از آیکون‌ها و شکلک‌های مربوط به آن نیز استفاده کنید، به‌طوری که تغییرات شما دست نخورده باقی بماند.

گزینه دوم ‌Theme Name‌ است که همان اسم پوسته بوده و باید توجه داشته باشید که در زمان ذخیره با همین نام ذخیره می‌گردد. پس سعی کنید نام پوسته خلاصه‌ای از شکل و ظاهرش باشد تا در هنگام ذخیره و به‌کارگیری تا حدودی از محتوای آن نیز با خبر باشید.

گزینه سوم ‌Background‌ نام دارد و قادر است عکس پس‌زمینه صفحه نمایش شما را تغییر دهد. این عکس برخلاف عکس‌های پس‌زمینه که تنها بخشی از صفحه نمایش گوشی شما را در بر بگیرند، می‌تواند کل صفحه نمایش شما را بپوشاند. ‌ ‌گزینه دیگر یعنی ‌Menu Background‌، عکس پس‌زمینه است، منتهی محل قرارگیری آن در صفحه اصلی نیست و زمانی ظاهر می‌شود که شما در قسمت منو‌ها و برنامه‌های گوشی باشید. ‌ ‌

گزینه بعدی اعمال جلوه‌های ویژه بر روی ‌Menu Background‌ است. شما با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود از ویژه‌گی‌های تیرگی ‌(Blur)‌، محو کردن ‌(Fade Out)‌ بهره ببرید. استفاده از این گزینه زمانی مفید خواهد بود که شما برای عکس پس‌زمینه منو‌های خود از تصاویر رنگارنگ استفاده می‌کنید و این کار باعث می‌شود که آیکون‌های برنامه قابل تشخیص نباشند. در این زمان است که استفاده از این دو می‌تواند این حالت را از بین برده و تشخیص شکلک‌ها را بهبود بخشد.

در قسمت ‌Ringtone‌ می‌توانید برای پوسته خود یک آهنگ انتخاب کنید. این آهنگ یا صدا به‌طور پیش‌فرض در هنگام نصب پوسته بر روی زنگ موبایل شما قرار گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب یک صدا باید توجه داشته باشید که نباید حجم آن زیاد باشد.

بعد از اعمال تغییرات در قسمت‌های مختلف می‌توانید در هر زمان با استفاده از گزینه ‌Preview‌ عملکرد خود را مشاهده کنید و در صورت دلخواه دوباره تغییرات دهید. همچنین گزینه‌های  ‌Title text‌و ‌Content Text‌ می‌تواند رنگ فونت‌های مربوط به این بخش را  تغییر داده و به شما کمک کند تا جلوه بیشتری به  پوسته ببخشید. ‌ ‌

در پایان کافیست بر روی گزینه ‌Save‌ کلیک کرده تا پوسته خود را ذخیره کنید. برنامه به‌طور معمول شما را به قسمت تم‌های گوشی منتقل می‌کند تا شما آن تم را مورد استفاده قرار داده و از آن لذت ببرید. شما می‌توانید برای دریافت نسخه‌ای از این برنامه به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://forum.persianmobiles.com/themes3rd/14070-theme-diy.htm




علی سالوند ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 4:55 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :3283
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
==) .
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<