سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا، بر دشمنان یکدیگر تنگ است . [امام علی علیه السلام]

متلب

تا به‌حال فایلی را به‌طور اتفاقی از رایانه خود حذف کرده‌اید؟ از دوستان یا آشنایان خود شنیده‌اید که در اثر آلوده شدن رایانه به ویروس، فایل‌ها و اطلاعات مهمشان را از دست بدهند؟ در این شرایط هر کاربری به‌دنبال راه حلی برای بازیابی اطلاعات خود است و خوشبختانه نرم‌افزارهای بسیار زیادی نیز برای بازیابی اطلاعات ساخته شده است که می‌توان به‌کمک آنها در کمتر از چند دقیقه اطلاعات از‌دست‌رفته را به محل اول خود در هارد‌دیسک بازگرداند.

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را معرفی کنیم که علاوه بر بازیابی اطلاعات از دست رفته دارای یک قابلیت منحصر‌به‌فرد دیگر یعنی بازیابی اطلاعات رایانه‌های موجود در یک شبکه از راه دور است.

حذف فاصله‌ها

فرض کنید در یک سازمان بزرگ مشغول به‌کار هستید و مدیریت شبکه در این سازمان را برعهده دارید. هر ‌از ‌گاهی برخی از کاربران شبکه فایل‌هایی را به‌طور اتفاقی حذف می‌کنند و شما مجبورید برای بازیابی اطلاعات از دست رفته نرم‌افزارهای مختلفی را روی رایانه آنها نصب کنید و میز خود را نیز ترک کرده و به محل رایانه مورد نظر بروید که در این صورت کنترل خود بر فعالیت‌ کاربران شبکه را نیز به‌طور موقت از دست می‌دهید. به‌نظر شما بهتر نیست از راه دور و از رایانه خودتان به بازیابی اطلاعات از دست رفته کاربران بپردازید؟

شاید فکر کنید اطلاعاتی که از هارد‌دیسک رایانه کاربران حذف شده است به‌هیچ وجه توسط رایانه شما قابل بازیابی نباشد، چرا که تنها راه بازیابی اطلاعات از دست رفته جستجو در همان هارد‌دیسکی است که اطلاعات در آن ذخیره شده‌اند. اگر به چنین نکته‌ای فکر می‌کنید، کاملا منطقی و درست است و به همین خاطر نیز نرم‌افزار قدرتمند ‌Smart Data Recovery Enterprise‌ به‌عنوان یک واسط میان دیسک سخت رایانه کاربر و رایانه مدیر شبکه عمل می‌کند و به مدیر شبکه این امکان را می‌دهد تا از راه دور به جستجو در هارد‌دیسک رایانه کاربر بپردازد و پس از یافت نتایج مورد نظر، آنها را استخراج کرده و در محل دلخواه از هارد‌دیسک رایانه کاربر ذخیره کند.

راحتی شما و کاربران

با استفاده از این نرم‌افزار نه‌تنها شما میز خود را ترک نمی‌کنید بلکه حضور غیرفیزیکی شما موجب می‌شود تا کاربران نیز بتوانند در حین عملیات بازیابی به ادامه کار خود بپردازند.

دو در یک

نرم‌افزار ‌Smart Data Recovery‌ به دو ابزار کوچک تقسیم شده است که یکی از آنها ابزار مدیریت ‌(Administrator)‌ و دیگری واسطه ‌(Agent)‌ میان رایانه کاربر و رایانه مدیریت است.

ابزار مدیریت در این نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا مدیریت درعملیات جستجو، مشاهده پیش‌نمایش و بازیابی اطلاعات در رایانه‌های موجود در شبکه را به انجام برسانید و ابزار واسطه نیز با کمک مدیریت شما، جستجو، ارائه پیش‌نمایش و بازیابی واقعی اطلاعات از هارد‌دیسک رایانه کاربر را به انجام می‌رساند.

به همین سادگی

روش استفاده از این برنامه بسیار ساده است. همان‌طور که گفتیم نرم‌افزار به دو ابزار کوچک‌تر تقسیم شده است؛ این دو ابزار به‌صورت دو فایل مجزا به نام‌های ‌agentsetup.exe‌ و ‌adminsetup.exe‌ در اختیار شما قرار می‌گیرند که فایل اول یعنی ‌agentsetup.exe‌ باید در رایانه کاربران شبکه نصب شود و فایل ‌adminsetup.exe‌ در رایانه شما، یعنی کسی که قرار است عملیات جستجو و بازیابی از رایانه کاربران شبکه را مدیریت کند.

پس از نصب این دو ابزار در رایانه‌ها می‌باید تنظیماتی را برای مرتبط ساختن آنها با یکدیگر به‌انجام برسانید که این تنظیمات به‌طور مختصر عبارتند از:

میزبان:‌ ‌با اجرای ابزار نصب شده در رایانه کاربران پنجره‌ای به نمایش در می‌آید که در آن می‌باید نام رایانه مدیر سیستم و یک پورت آزاد را مشخص کنید. در این برنامه پورت 999 به‌طور پیش‌فرض انتخاب شده است.

تنظیمات اجرا و اتصال :‌ ‌از دیگر گزینه‌های قابل تغییر در این بخش تنظیماتی همچون اجرا با شروع ویندوز و اتصال خودکار به رایانه مدیر سیستم است که پیشنهاد می‌کنیم تمام گزینه‌های موجود در این بخش را نیز فعال کنید.
پس از اعمال تنظیمات مربوط به ابزار واسطه نوبت به تنظیمات ابزار مدیریت می‌رسد.

ابزار مدیریت در این نرم‌افزار تنظیمات خاصی ندارد و برای استفاده از آن کافیست پس از اجرای آن روی گزینه ‌Activate‌ کلیک کنید. در این مرحله چنانچه تنظیمات مربوط به ابزار واسطه در رایانه کاربران را به‌درستی مشخص کرده باشید و پورت 999 آنها نیز توسط دیواره آتش مسدود نشده باشد می‌باید لیستی از آنها را در ستون سمت چپ ابزار مدیریت مشاهده کنید.

شروع عملیات

با مشاهده لیست کاربران تحت پوشش نرم‌افزار می‌توانید پس از کلیک روی نام هر یک از آنها و انتخاب درایو مورد نظر، با فشردن کلید ‌Find‌ عملیات جستجو را آغاز کنید تا در کمتر از چند ثانیه لیست فایل‌های قابل بازیابی را مشاهده کنید. استفاده از نرم‌افزار فوق کاملا رایگان است و از سیستم‌عامل‌های خانواده ویندوز (‌Vista، 2003، XP، 2000 و NT‌) نیز به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. برای دانلود این برنامه که حجمی کمتر از 4.5 مگابایت دارد می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 http://tinyurl.com/smartdata

hard diskhard disk


علی سالوند ::: چهارشنبه 87/10/11::: ساعت 5:1 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :3289
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
==) .
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<